VEELGESTELDE VRAGEN

En veel gegeven antwoorden

Of je nu nieuw bent op het park, al jaren lid of gewoon nieuwsgierig: we hopen dat je hier vindt wat je zoekt.
We doen ons best om alle informatie up-to-date te houden, maar het kan voorkomen dat documenten (nog) niet zijn aangepast.
Deze website bevat de meest actuele informatie.

Werkbeurten

Werkbeurten

Paden, perken, gras, de zwemvijver en het speelveld – dat vraagt om zorg. Daarom vragen we je om ook daar wat liefde in te steken.

Hoe vaak heb ik 'Algemeen werk' en wat neem ik mee?

In het tuinseizoen heb je 4 werkbeurten op een zaterdagochtend van 8:45 tot 12:00 uur. Trek goede, dichte schoenen aan en neem geschikte kleding, werkhandschoenen, een hark en een schoffel mee. We beginnen bij het Klusoord met een korte uitleg en taakverdeling onder het genot van een kop koffie of thee.

Sinds 2025 worden werkbeurten digitaal geadministreerd bij Ons Lustoord. Check Mijn tuin voor je ingedeelde werkbeurten in het nieuwe tuinseizoen.

Ik kan niet op de ingedeelde datum, wat moet ik doen?

Kun je niet op de ingedeelde datum? Geen zorgen, je kunt je werkbeurt op een alternatieve datum plannen via Mijn tuin.

Weet je nog niet hoe je inlogt? Lees hier de stappen die je moet zetten om in te loggen.

Zijn er uitzonderingen op de verplichte werkbeurten?

Ben je ouder dan 75 of zit je in het Bestuur of in een commissie, dan kun je compensatie krijgen. Het Bestuur geeft je formeel toestemming voor (volledige of gedeeltelijke) compensatie. Let op: de beoordeling van compensatie vindt elk jaar plaats en geldt alleen als je een bevestiging via de mail van het bestuur hebt ontvangen. Wil je een uitzondering aanvragen, mail dan naar bestuuronslustoord@gmail.com

Lees alle details over uitzonderingen in het volledige reglement.

Staat je vraag hier niet tussen of heb je suggesties naar aanleiding van bovenstaande? 
S
tuur dan een bericht naar communicatie@onslustoord.nl

Praktische vragen

Of het nu gaat over praktische zaken of iets specifieks over het tuinpark, je vindt hier veel antwoorden.

Wanneer kan ik geluid producerend en/of accugereedschap gebruiken zoals een aggregaat?

Geluid producerende apparaten zoals aggregaten en elektrisch gereedschap kunnen voor overlast zorgen. Eventjes een cirkelzaag langs een plankje halen is geen probleem, maar hou er rekening mee dat het gebruik formeel toegestaan is op maandag, dinsdag, donderdag, en vrijdag (17 – 19 uur) en op woensdag en zaterdag (10 – 17 uur).

Gebruik geluid producerende apparaten met respect voor de buren.

Hoe voer ik tuinafval of grofvuil af?

Wij vragen iedereen vriendelijk het park netjes te houden. Dat betekent dat je zelf verantwoordelijk bent voor de afvoer van afval. Hou er rekening mee dat onze afvalpunten kosten met zich mee brengen en daarnaast dat ze bemand worden door vrijwilligers.

Tuinafval > Karren en kruiwagens mag je zelf lossen bij de groenstort. Lukt dit je niet zelf, vraag dan de hulp van iemand anders om dit voor je te organiseren.

Grofvuil > Overleg met de dagbeheerder van het grofvuil of er voldoende ruimte in de container is. Dakbedekking kan niet zomaar op zaterdag ingeleverd worden. Huisvuil mag alleen in gele zakken aangeleverd worden. Deze zijn verkrijgbaar in de Gardenshop. Voor alles geldt: volg de aanwijzingen die je krijgt op het vuildepot en de stortplaats. 

Glas kan de hele week door ingeleverd worden in de glasbak.

Een greep uit grofvuil dat NIET ingeleverd kan worden:
> Grijze vuilniszakken
> Koelkast, broodrooster, tv
> Verf of chemisch afval

Breng dit bijvoorbeeld naar de milieustraat Rozenburglaan

Wat houdt baggeren in en waar vind ik baggerbeugels?

Baggeren betekent dat het slib uit de sloot aangrenzend aan je tuin geschept moet worden. Dit moet gebeuren om het oppervlaktewater in een goede conditie te houden. Zorg dat er voldoende vrije ruimte is (denk aan een meter) vanaf de slootkant om het slib op te scheppen.

Baggerscheppen zijn helaas niet meer te leen bij het klushok. De baggerscheppen werden niet teruggebracht of zijn zelfs gestolen. Vanaf 2025 is het de bedoeling om te baggeren over de volledige breedte van de tuin en vindt er ook controle plaats. Er volgt tijdig een aankondiging wanneer er weer gebaggerd mag worden.

Hoe zit het met verzekeringen (bij bijvoorbeeld diefstal of schade)?

Diefstal of schade komt helaas ook voor op Ons Lustoord. Hier vind je de formulieren die je in kunt vullen als je schade hebt of als er sprake is van diefstal. Zorg voor een kopie voor jezelf en deponeer het originele formulier in de brievenbus van het bestuur (bij de hoofdingang van het Clubhuis). Hieronder linkjes naar de formulieren:
> Schadeformulier
> Diefstalformulier
> Mutatieformulier ten behoeve van verzekering

Kan ik ontheffing vragen voor een gemotoriseerd voertuig, auto of scooter op Ons Lustoord?

Ben je om medische redenen niet of niet goed in staat om fietsend of lopend op Ons Lustoord te bewegen, dan kun je via het Bestuur een ontheffing aanvragen voor het gebruik op het tuinpark van een auto, motor, brommer, etc. De voertuigen waarvoor ontheffing is verleend, zijn terug te vinden in een overzicht op de informatieborden op Ons Lustoord.

Let op: de ontheffing voor een voertuig wordt niet automatisch verlengd, elk jaar moet opnieuw een aanvraag ingediend worden! Dien de aanvraag in door een mail te sturen naar het Bestuur (bestuuronslustoord@gmail.com) en vergeet daarbij niet het kenteken van het voertuig te vermelden.

Staat je vraag hier niet tussen of heb je suggesties naar aanleiding van bovenstaande?  Stuur dan een bericht naar communicatie@onslustoord.nl